Pitch voor Nomad door Vechtclub XL collectief

Het outdoor merk Nomad wilde hun brand herpositioneren en aanvullen met een sterk marketing en communicatieplan voor de komende drie jaar. Hiervoor schreven zij een pitch uit. Met een collectief van verschillende huurders van de VXL is er mee gedaan aan deze pitch.

Pitch Nomad Vechtclub XL collectief

Marieke Duijsters van Billie Alice fotografeerde al enige jaren voor Nomad en zocht andere huurders om samen de pitch mee te doen. Het uiteindelijke team werd Irene van Nes van Ireneontwerp voor het vertellen van het verhaal in concept, Paul en Peter van Moan om het merk sexy en stoer te maken, Marieke Duijsters van Billie Alice verzorgde de inspirerende beelden, Eva Leffef van tot en met zorgde voor hun altijd online zichtbaarheid en Fred & Guus zorgde voor organisatie en structuur. Samen zette zij een knallende presentatie in elkaar met een voorstel van de nieuwe positionering met bijbehorende toepassingen op uitingen en campagnes en een passend social media plan.

Helaas heeft Nomad uiteindelijk ervoor gekozen om met een andere partij verder te gaan.

Eva Leffef: “Anderhalve week voor de presentatie datum hakten we de knoop pas door om echt mee te gaan doen. In een aantal korte sessies in wisselende samenstelling (om het zo effectief mogelijk te doen) zijn we heel snel tot een plan gekomen.”

Marieke Duijsters: “Ondanks dat we het niet geworden zijn, ben ik toch erg blij dat we hebben meegedaan. We hebben laten zien dat we in korte tijd iets heel goeds kunnen neerzetten. Ik ben trots!”